• Hopp til primær menyen
  • Hopp til hovedinnhold
  • Hopp til primært sidefelt
  • Hopp til bunntekst
  • Skip to footer navigation
  • 62 51 96 00
  • post@hamarmedia.no
  • Email
  • Facebook
  • LinkedIn
Newsroom

Newsroom

  • Produkter
  • Opplæring
    • Pålogging
    • Artikler
    • Brukerdefinert byline
    • Brukere
    • Søkemotoroptimalisering
    • Deling på Facebook
    • Låsing artikler/sider
    • Stillingskarusell
    • Video i artikler
    • Booking Adform
    • Innføring i quizmodulen
  • Blogg
  • Kontakt

Booking Adform

Booking av en kampanje

Trykk «Create» for å lage hovedkampanjen

Legg til kampanjenavn og kampanjeperiode, trykk «Save». Alle kampanjer bookes som deres avis under Client

Her viser vi en testkampanje for Helgelands Blad

Line items

Trykk på kampanjenavn (2 ganger)

Trykk Create og From Marketplace for å lage line items.

Velg Publisher: Hamar Media

Velg Media «hblad.no». Oversikt over produkter – 1 produkt per plassering

D= plasseringer desktop og M= plasseringer mobil

Velg produkt ved å trykke på produktet for å sjekke om det er tilgjengelig: Check Availability. Legg til antall visninger og kampanjeperiode, klikk Check Availability

OBS! bestillinger som ikke er booket, men på status Draft tas ikke i betraktning. Fane Details viser alle størrelser som er tillat på denne plasseringen

Trykk Use selected

Eller gå til Line Items

Produkter er lagret som Draft og kan endres/bookes/slettes ved å trykke på navn eller edit

Line Item Name kan endres til f.eks. kampanjenavn + plassering.

Campaign Pacing (fordeling av budsjett)
Even: antall visninger fordeles jevnlig utover kampanjeperioden        ASAP: budsjett brukes opp så fort som mulig

Period (kampanjeperiode) må ligge innenfor periode som ble satt på hovedkampanje

Volume antall visninger

Request a rebate (pris) kan bare endres ved å legge til rabatt. Gross Amount må ikke endres, den minsker antall visninger

Net Price CPM, kost per tusen visninger

Net Amount kampanjepris kunden betaler

Targeting (valgfritt) trykk Add og velg date/time, legg til klokkeslett og ukedager som annonsene skal publiseres.


Frekvens (valgfritt) Annonse vises X antall ganger per bruker per time/dag/uke/måned/kampanje

Trykk Save for å lagre endringer

Annonser og landingsside

Gå til Banners, trykk Landing pages

Trykk Add landing page, legg til navn og URL (husk https://). Trykk Save.

Annonser lastes opp under Banners.

a) Upload/Image Ad (.jpg / .gif / .png)

b) HTML annonser lastes opp under HTML5 Ad

c) Tagger legges til under Third Party Ads

Koble annonser mot kampanje Create tags. Gå til Line Items.

Trykk på Line Item, velg fane Tags.

Trykk Add tags, velg annonse og trykk Create tag, trykk Save.

Booke kampanje

Husk å booke kampanjen etter at annonsene ble lagt til

Booking sendes da til Hamar Media, Hamar Media godkjenner (OBS! Husk 24 timers bookingfrist) Dere får auto-svar fra Adform når Line item er godkjent

Status på kampanjer

  • Draft Line item ble lagret og kan bookes, endres, slettes.
  • Pending Booking Booking har blitt sendt til Hamar Media, avventer godkjenning.
  • Booked Line Item er booket.
  • Reserved Midlertidig reservasjon av plasser. Skal annonseplasser bookes, må bestilling settes som book ellers blir line item slettet ved kampanjestart.
  • Declined Booking ble ikke godkjent.
  • Cancelled Booking ble kansellert

Bytte landingsside

Gå til Banners, trykk Landing Pages, Trykk Add landing page , legg til navn og URL (husk https://). Trykk Save

Gå til Banners, velg annonse

Trykk Click URLs og velg ny landingsside.

Trykk Apply and publish. Klikk Apply hvis knappen Apply and publish ikke er tilgjengelig og publiser annonsen etterpå.

Bytte annonser

Last opp ny annonse (+ evt. ny landingsside) under Banners. Gå til line item og lag en ny tag: Add tag. Fjern gammel tag og lagre. Må ikke godkjennes av Hamar Media.

Endre kampanjeperiode/antall visninger og/eller pris

Åpne Line item, trykk Change Request. Endre kampanjeperiode og/eller antall visninger og/eller pris.

Trykk Submit Request (helt nederst). Hamar Media godkjenner endring.

Avslutte kampanje

Skal kampanjen avsluttes før planlagt sluttdato, kan kampanjeperiode endres (se innlegget over) eller man kan kansellere kampanjen.

Trykk Cancellation request, trykk Submit Request. Send epost til digitalbooking@hamarmedia.no Hamar Media godkjenner kansellering.

Kampanjerapporter

Velg rapport, velg kampanjeperiode.

Trykk Generate, Export to pdf / csv / excel.

SPØRSMÅL?

Alle henvendelser gjøres til
digitalbooking@hamarmedia.no

Husk å oppgi kampanje-ID

Hoved sidebar

Om Hamar Media

Hamar Media AS er ledende aktør innen kommunikasjon i Innlandet. Vi teller 140 årsverk og har medarbeidere spredt over store deler av Innlandet i våre 10 datterselskaper og fire avdelinger. Våre kompetanseområder er merkevarebygging, digital utvikling, trykk, medierådgiving og profilering. Konsernet har sterk forankring i Innlandet med både lokalt eierskap og lokal forretningsutvikling. Konsernet har en årlig omsetning på ca. 250 millioner.

Footer

Hamar Media

Hamar Media AS er ledende aktør innen kommunikasjon i Innlandet. Vi teller 140 årsverk og har medarbeidere spredt over store deler av Innlandet i våre 10 datterselskaper og fire avdelinger. Våre kompetanseområder er merkevarebygging, digital utvikling, trykk, medierådgiving og profilering. Konsernet har sterk forankring i Innlandet med både lokalt eierskap og lokal forretningsutvikling.

Les mer her

Kontakt oss

Besøksadresse: Grønnegata 64, 2317 Hamar
Postadresse: Postboks 454, 2304 Hamar
Tel: 62 51 96 00
E-post: post@hamarmedia.no

  • Email
  • Facebook
  • LinkedIn

Nyhetsbrev

Abonner på vårt nyhetsbrev for å få de siste oppdateringer?

Løsningen er designet og utviklet av Hamar Media AS – www.hamarmedia.no

  • Hjem
  • Produkter
  • Kontakt
  • Portfolio
  • Blogg